Monday, January 28, 2013

Kehidupan Baru Di USM

Assalamualaikum,

Hampir setahun aku tidak update blog disebabkan sibuk beberapa pekara yang perlu aku diuruskan.........Alhamdulillah akhirnya aku terpilih menjadi mahasiswa di Universiti Sains Malaysia sebelum aku masuk USM sempat aku mencari rezeki pelbagai pekerjaan yang aku lakukan dan banyak pengalaman aku dapat di alam pekerjaan kemudian aku dapat menerima tawaran dapat masuk USM.......................
mak,abah dan sekeluarga sangat gembira aku dapat masuk USM cuma aku belum buat keputusan pelbagai pendapat aku bertanya orang dan begitu juga aku bertanya saudara aku tercinta iaitu Mohd Amru.......
   
   Amru berpesan kepada aku inilah peluang cerah yang terbaik untuk aku setelah aku berfikir masak2 mengambil masa seminggu akhirnya aku terima tawaran menyambung pengajian demi untuk mak,abah dan abg wan...Aku amat berterima kasih kepada amru dia banyak memberi kata semangat dan sokongan kepada aku tetapi sayangnya seandainya amru dapat mengikuti menyambung pengajian bersama aku sudah tentu aku bertambah semangat untuk belajar tetapi mahu tak mahu aku kena kuat semangat untuk meneruskan kehidupan demi untuk mencapai kejayaan dalam kehidupan aku.........Akhirnya aku ditemuduga pada bulan Mei 2012 di Pusat Pengajian Seni Di USM tiba-tiba seramai 12 orang pelajar dari Institut Kraf Negara dapat masuk USM bertambah semangat aku belajar bersama mereka di antaranya Ijoy,Iman,Kak Shaf,Kak Farah,Kak Ema,Apis,Bob,Mat Lan,Abg Azmie,Lina Mastura................masa aku ditemuduga aku terkejut rupa-rupanya En.Omar Bidin merupakan Dekan,Pusat Pengajian Seni,USM.................Alhamdulillah akhirnya lepas juga aku interview tinggal keputusan untuk kemasukan USM....................
 
       Selepas 4 bulan kemudian,aku diterima menjadi pelajar di USM mengambil program Ijazah Sarjana Muda Major Product design serta aku pilih Minor Graphic Communication..........Pada tarikh  1September 2012 aku mendaftar diri Di USM dan aku ditempatkan hostel Desasiswa Indah Kembara bersama Iman dan Ijoy tetapi kami dapat bilik berlainan pelbagai kawan-kawan aku jumpa berlainan negeri dan course...........bermula minggu orientasi yang amat menyoronokan begitulah diikuti Kem Pimpin Siswa di Lata Perangin,Manong,Perak...........kemudian Di Pusat Pengajian Seni mengadakan Kem Hala Tuju Pelajar di Kem Briss kat Kedah...............Bermulalah sesi pengajian dan kuliah begitulah cabaran seorang pelajar untuk menyelesaikan assignment dan tugasan sampai tak tidur katakan............hahahahhaha
tetapi amat menyeronokan apabila assignment buat bersama kumpulan terutama kelas Asas 3D tema pakaian Superhero pertama kali aku jadi model tetapi alhamdulillah dapat pujian dari Puan Ina pensyarah Asas 3D syukur Alhamdulillah begitu juga kelas minggu terakhir iaitu cross culture design iaitu minggu game bersama pelajar sekolah rendah memang amat menyeronokkan.....................

       bermulalah minggu peperiksaan yang mendebarkan buat kali pertama sampai buat study group bersama nana,asmida,jerol,eddy,lina,Kak ema,Farah,apis pelbagai pendapat idea sebelum menjelang peperiksaan sampai kami study group pukul 4 pagi itupun nasib baik paper bermula petang dapat rehat sedikit waktu pagi syukur alhamdulillah akhirnya aku dapat menjawab peperiksaan  cuma pernah ada jawab silap masa periksa biasalah mungkin semasa tue aku gementar tetapi semua berjalan dengan lancar semasa minggu peperiksaan keputusan peperiksaan diumumkan pada 8 Februari 2013 sangat mendebarkan berserah sahajalah kepada Allah S.W.T...............Cuti semester akhir dah bermula sempat aku singgah ke Kuala Terengganu berjumpa keluarga angkatku  dan amru lama sangat aku tak berjumpa dengan dia pelbagai aku cerita kat amru pengalaman aku di sana mungkin pertemuan aku dan amru dapat menguatkan lagi semangat aku untuk meneruskan semester akan datang untuk meneruskan impian dan kejayaan aku............insyaallah



Bersama Geng Kelas Asas 3D bersama Pensyarah Puan Ina............



Bersama Geng Bengkel Paper Making



Inilah Geng Aku Product Design


Bersama Student Seni Kem Hala Tuju Kat Kedah


Group Aku Semasa Kem Hala Tuju Pelajar Seni................



Geng Kelas Cross Culture Design Semasa Program Game Culture.........

No comments:

Post a Comment

Bermula Kisah Kerjayaku Hingga Kini (Bahagian 1)

Selepas tamat aku sambungbelajar Degree bermula lah kisah kerjaya ku pelbagai dugaan dan halangan rintangan lebih mencabar selepas tamat Deg...